Kayıtlar

Kasım, 2009 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

BADEM PARE VE UN KURABiYESi........

Resim
Herkese merhaba...!


Tekrar gecmis bayraminizi kutluyorum...!Allah nice bayramlara erdirsin insallah hepimizi:))))


************BADEMPARE***********

****Malzemeler****

*4.5 su bardagi un(ben yarim su bardagi daha ekledim)
*2 su bardagi pudra sekeri
*200 gr margarin (yumusak)
*4 yumurta
*1 su bardagi toz badem
*1 paket  vanilin
*1 paket kabartma tozu


Serbeti icin:

*4 su bardagi su
*4 su bardagi seker
*ceyrek limon


Unumuz haric butun malzemeyi derin bir kaba alip karistiralim ve yavas yavas un ilavesiyle yumusak bir hamur elde edelim.Hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar alip elimizle badem sekli verelim...sonra yagli kagit serili tepsimize dizip  uzerlerini yumurta sarisi surelim.Üzerlerine birer tane badem batirip veya benim yaptigim gibi file bademle susleyeip 180 °lik isitilmis firinda kizarana kadar pisirelim.

***Serbetimiz icin sekeri ve suyu tencereye alip 5 dakika kaynattiktan sonra limonuda ekleyip iki dakika daha kaynatip sicak tatlimiza ilk sicakligi cikmis serbet dokup dinlendirelim...

Afiyet o…

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...!

Resim

CiLEKLi MOZAiK YAS PASTA.....VE HEDiYEM....

Resim
Mutlu haftalar arkadaslarim...! bu degisik ,pratik lezzet sevgilisebneminatolyesiningercekten goruntu  ve lezzet acisindan denenmeli heleki biskuvili tatlari seviyorsaniz...;))


MALZEMELER:



*4 paket pötibör bisküvi
*4-6 çorba kaşığı şeker
*ceyrek paket margarin( sadece tat versin diye)
*Bisküvileri ıslatmak için süt (yarım bardak veya biraz daha fazla süt)
*1 paket kakao


ARASI VE ÜSTÜ İÇİN:


*1 kutu krem şanti
*2 su bardağı süt (4ooml.)
*Çilek
*1 kutu krema
*2 paket bitter çikolata


YAPILIŞI:


*Öncelikle bisküvili pastayı yapıyoruz..


*Geniş bir kaba bisküvilerimizi kırıp süt ile ıslatıyoruz..Arkasından erittiğimiz margarini,kakaoyu,şekeri de ilave edip şekil verebilecek kadar karıştırıp 2'ye bölüyoruz..yarısını kelepçeli kalıbımızın tabanına yayıyoruz

*Krem şantimizi hazırlayıp tabanın üstüne yayıp çilekle kaplıyoruz..Ardından da streç filme bisküvili pastamızın 2. yarısını kalıbımızın büyüklüğünde açıp pastamızın üstünü oluşturuyoruz..

Ve tekrar kalan krem şantimizi pastamızın üstüne yayıp,buzdol…

ELMALI TURTA.....:)

Resim
Hayirli cumalar..!
Saglikli,huzurlu bol berketli hafta sonlari diliyorum ve bizim cok sevdigimiz cok siklikla yaptigim tarifi ekleyip
 kaciyorum...


MALZEMELER;

*1 paket margarin(250 gr)
*1 su bardagi seker
* 2 yumurta
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*aldigi kadar un

ici icin;

*3 iri elma
*2 yemek kasigi seker
* 2 tatli kasigi tarcin


Ilk once elmalarimizi rendeleyip bir tavaya alalim.Uzerine sekeride ekleyip 5 dakika soteleyelim elmalar suyunu salip cektikten sonra tarcinini ekleyip kapatalim.

Hamurumuz icin buyuk bir kaba margarini,yumurtalari,sekeri ve vanilyayi koyup hepsini karistiralim  arkasindan bir miktar unuda ekleyip kabartma tozumuzu bu unla karistiralim ve yeteri kadar un ilavesiyle yumusak bir hamur elde edelim.Hamurumuzun yarisini yaglanmis kare veya yuvarlak borcama elimizle yerlestirelim uzerine hazirladigimiz elmali ici dokup yayalim.Kalan hamurumuzu birazdaha un ilavesiyle hafif sertlestirelim ve rendeleyerek elmalarin uzerini kaplayalim.180°lik isitilmis firinda kizarana ka…

KANDiL SiMiTi....

Resim
Bu aradigim tam kivami yerinde olan kurabiyeleri keskinlide gorup yaptim.Tam pstanelerde satilan tuzlu kurabiyeler gibi oldular..benim gittigimde en cok yedigim bir kurabiye cesididir tuzlu kurabiyeler ama bu sefer kendim yapip yiyecegim artik gercekten kiyir kiyir oldular...tarifi aynen soyle...

*** KANDIL SIMITI ***


MALZEMELER:

* 250 gr.margarin veya tereyag
* 1 cay bardagi siviyag
* 1 cay bardagi ilik su
* 1 yemek kasigi seker
* 1.5 tatli kasigi tuz
* 2 yemek kasigi sirke
* 1 tane yumurta sarisi icine beyazi disina
* 1 tatli kasigi mahlep
* 1 paket kabartma tozu
* Aldigi kadar un yaklasik 5 su bardagi aliyor
siz azar azar ilave edin yinede

ÜZERI ICIN :


BOLCA SUSAM

YAPILISI:


* Tüm malzemeleri yogurma kabina alin
* En son unu ve kabartma tozunu ilave edin
* Özlü bir hamur yogrun yarim saat dinlendirin
* Ceviz kadar parcalar koparin yuvarlayinve
simit seklini verin
* Önce yumurta akina sonrada susama batirip
yagli kagit serilmis tepsiye dizin(bidahaki sefere daha kirmizi olmasi icin yumurta sarisi surecegim…

ISPANAKLI & PIRASALI KOL BÖREGi.....

Resim
Gunaydinnnn sevgili arkadaslarim ve diger ziyaretcilerim...!
Gune mutlu ve  huzurlu baslamaniz dilegiyle....
Bu tarifimi P.D.C.Saati etkinliginin ev sahibesi olan Sevinc arkadasima gonderiyorum...


Malzemeler:

*750 gr un
*1 paket yas maya
*1 su bardagi sut
*1 cay bardagi sivi yag
*1 yemek kasigi seker
*1 tatli kasigi tuz
*yeteri kadar ilik su


ici harci icin:

*yarim kilo ispanak
*2 buyuk pirasa
*pulbiber
*siviyag
*tuz
*istege bagli peynir


*****Hamur malzemelerimizi bir derin kaba alip yumusak bir hamur yoguralim ve  uzerini nemli bez veya strecle ortup yarim saat veya 1 saat dinlenmeye birakalim(hamurun mayalanmasina bagli)

Temizledigimiz ispanaklari ince ince kiyalim pirasalarla birlikte..
Derince bir kaba alip ispanak,pirasa,pul biber,tuz ve siviyagla harmanlayalim..ic harcimiz hazir..
Mayalanan hamurumuzdan yumurta buyuklugunde bezeler yapip istenilen buyuklukte acalim.
Actigimiz hamuru buyuk gazete kagidinin uzerine serip harcimizdan heryerine yayalim..gazete kagidinin iki ucundan tutup rulo haline geti…

KREMALI BiSKÜViLi PASTA:)))

Resim
Canim arkadasim Asli'cigiminduzenledigi "Biskuvili pastalar "etkinligine gonderiyorum...


Malzemeler:

-200 gr bitter cikolata
-40 adet biskuvi
-5 yemek kasigi krema
-kakao
-1 fincan hazirlanmis sogutulmus kahve

Kremasi icin;

-1.5 su bardagi sut
-3 yumurta sarisi
-3 corba kasigi seker
-2 corba kasigi nisasta
-3 yemek kasigi hindistan cevizi
-istege bagli limon aromasi


*****Önce kremamizi hazirliyoruz.Sutumuzu ocaga alip aromasinida ekleyip kaynamaya birakiyoruz.Yan tarafta yumurta sarilarini sekerle cirpalim.. ardindan nisastamizida ekleyip tekrar cirptiktan sonra ocakta kaynayan sutumuzun yarisini bu karisima ilave edip sivilastirdiktan sonra ocaktaki kalan sutumuzun uzerine ekleyip hizlica karistiralim ve 2 dakika pisirdikten sonra kremamiz hazir...

Borcama veya dikdortgen bir tepsimize 10 adet biskuvimizi beserli karsilikli sekilde dizelim... uzerine hazirladigimiz kahveden  kasik kasik gezdirelim.Bain mari usulu erittigimiz cikolataya kremamizi ekleyip karistiralim ve yarisini dizdi…

GÜVECTE KASARLI SULU KÖFTE.....

Resim
Gunaydinlarrr sevgili dostlarim hayirli cumalar ve mutlu hafta sonlari.......
;))))

Bizim cok sevdigimiz bir kofte cesitini paylasmak istedim bugun..Ben biraz teferruatli yapiyorum ama lezzetine deger diyorum:)))

Koftesi icin;

*300 gr kiyma
*1 orta boy sogan(rendelenmis)
*1yumurta
*yarim demet maydanoz(ince kiyilmis)
*3 yemek kasigi galeta unu
*karabiber,kimyon ve tuz

Patatesli sosu icin;

4 orta boy patates
2 yemek kasigi salca
1 tepeleme(dolu) tatli kasigi un
su
kasar peyniri


*****Kofte icin olan butun malzemeleri buyuk bir kaseye alip yoguralim.iyice ozlesen koftemizi zamanimiz varsa 1 saat buzdolabinda dinlendirelim yoksa  patatesli sosu hazirlayana kadarda yeterlidir.

Kucuk bir tenceremize az biraz yag koyup salcamizi kavuralim ardindan unumuzu ilave edip tekrar kavuralim.Elma dilimi seklinde dogradigimiz patateslerimizide uzerine ilave edip yeteri kadar su ve tuz ekledikten sonra 5 dakika kaynamaya birakalim.Patateslerin dis yuzeyi hafif yumusadiktan sonra borcamimiza dokelim.Hazirladigimiz kofte…

KASARLI SiMiT POGACA....

Resim
Merhaba arkadaslarim... beni ziyaret edip beni yanliz birakmayan butun herkese sevgilerle..
Cok begeniceginizi dusundugum bir tarifle geldim;))simit sevmeyen yoktur eminim heleki ben hmmm....
Buda tam simit tadinda arasinda eriyen kasari citir citir susamlari hmm ben daha cok gevsemeden tarifi vereyim en iyisi:D
Bu simitleri Pelininpastaesinde gorup yaptim kendisi zeytin ezmeli yapmis oylede cok lezzetlidir eminim...Bu leziz tarif icin kendisine cok cok tesekkur ediyor sevgilerimi yolluyorum...

iste tarifi;


MALZEMELER:



* 3,5 su bardağı un
* 1 paket kabartma tozu
* 1 su bardağı yoğurt
*125 gr margarin/ tereyağı

* 1 çay bardağı zeytinyağı
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 yumurta sarısı
* 1 kase susam
*kasar peyniri


YAPILIŞI:


- Una tuz ve kabartma tozu ilave ederek harmanlayın. Ortasını havuz gibi açıp oda ısısındaki tereyağını, zeytinyağını ve yoğurdu ilave edin. Pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtüp yarım saat dinlendirin.


- Hamurdan küçük mandalina büyüklüğünde parçalar ko…

UN HELVASI...

Resim
Merhaba arkadaslarim bugun evi miss gibi saran kokusu UN HELVASIYLA geldim...Eminim sevmeyen yoktur...
Annem bunu bide pekmezli yapardi ki...onun tadi daha baska olurdu bidahakine onuda yapayim bari;)))


Malzemeler;

* 125 gr margarinveya tereyagi
*1 cay bardagi sivi yag
*2 su bardagi un
*1.5 su bardagi seker
*2 su bardagi su
*1 kucuk kase fistik


****Yaglarimizi teflon bir tavaya alip erittikten sonra uzerine fistiklari ekleyip renk degistirene kadar kavuralim.Fistiklarin rengi dondukten sonra unumuzu ilave edip tahta kasikla surekli karistirarak yaklasik 15 dakika rengi kahverengiye donene kadar kavuralim(zaten bu esnada helvanin kivami geldigi belli oluyor yagini salmaya baslayinca anlayabilirsiniz)
Helvamiz kavrulurken yan taraftada su ve sekerimizi bir tencereye alip bir tasim kaynatalim ve kivami gelen helvamiza sicak sekilde ilave edip kapagini kapatalim.2dakika sonra kapagini acip karistiralim ve ister kasik yardimiyla ,istersekde benim yaptigim gibi bir borcama dokup uzerini spatula yardi…

MiM.....

Sevgili arkadasim ezgili tarifler beni mimlemis...Cok guler yuzlu ,neseli bir insan olmamin disinda cok cabuk sinirlenebilen bir kisiligimde vardir...

EN cok sinir olduklarim;

1-Dunyaya bir tek kendisinin geldigini dusunen insanlara....
2-Karsisindakinin fikrini hic sayan,bencil insanlara...
3-Bilmedigi halde israrla biliyor gibi davranan insanlara...(bilmemek ayip degil ogrenmemek ayip)
4-Soz verilip sozun unutulmasina...
5-Umursamaz rahat annelere...
6-Karsisindakini tanimadan yargisiz infazda bulunanlara...
7-Temizlik sonrasi onca yaptigim sakarliga;))

daha sayarda sayarim yani;))

8-Bide yemek yemeyen oglusa SiNiR OLURUM;)))

Bende beni izleyen butun arkadaslarimi mimliyorum...isteyenler lutfen cevaplasin;))kolay gelsin...

BALIK ZAMANIII:))))))

Resim
Arkadaslar uzun uzatiya anlaticak bisey yok...hepimizin yaptigi sekilde unladim tavaya attim;))tek farki ne olabilir? sadece balik turu ben bu alabaliklari sectim;)))Yaninada istenilen bir salata turu hmm miss misss....
Bu kis gunlerinde sagligimiza dikkat etmemiz gerekli... heleki su etrafta gezinen mendeburun hastaligina yakalanmamak icin bol bol balik,sebze,meyvee;)))
Sevgiylee mutlu hafta sonlari ....

GÜLEN ADAM KURABiYELER....

Resim
Merhaba arkadaslarimmm,canlarimm...

Oglus 10 gunluk bir aranin,tatilin ardindan yarin tekrar okula basliyor.Beslenmesinde yemesi icin (umarim yer)yaptigim gulen adam kurabiyelerim...cok sevicegini dusundum yaparkende gercekten cok eglendi fakat yiyip yemiycegi hakkinda kesin bisey soylemedi :S (hmm okuldami?? yerim yerim dedi:)
gorucez artik napalim:)))


Malzemeler:
90 gr seker(bardak olcusuylede yazicam vaktim yok:(1 yumurta200gr un100gr yumusak margarin30 gr badem tozu1 fiske tuzyarim cay kasigi tarcin istenirse
Arasi icin:

nutellarecel
Butun malzemelerimizi buyuk bir kaba alip yoguralim (ne cok sert,ne cok yumusak)ve hamurumuzu 1 saat buzdolabinda dinlendirelim...
Dinlenen  hamuru 3mm capinda acalim ve kaliplarimizla keselim.(Gulen adam sekilleriyle olucak diye bir sart yok oyuzden istenilen sekillerde yapilabilir...)
180°lik isitilmis firinda hafif kizarana kadar pisirelim...

Pisen kurabiyelerimiz soguduktan sonra istedigimiz sekilde dekore edelim...

Afiyet olsun...

PATATESLi GALETA UNLU BÖREKLER......

Resim
Merhaba arkadaslarim mutlu bir hafta gecirmeniz dilegiyle...
sevgiler...


Malzemeler:

2 adet yufka(ben kendi yaptigim ev yufkasiyla yaptim)6 adet patates(haslanmis)4 dilim salam tuz,karabiber ve cesitli baharatlar2 yumurta1 su bardagi sutve galeta unu

Haslanan patateslerimizi catal yardimiyla ezip icersine ince ince dogradigimiz salamlari,(istege bagli sosiste ekleyebiliriz) tuzunu baharatlarini ilave edip karistiriyoruz.
Yufkamizi istege gore ister 8 parcaya ister 16 parcaya ucgen seklinde kesiyoruz.... ben kucuk olsunlar istedim 16 parca yaptim icersine hazirladigimiz harctan bir kasik koyup katliyoruz...yan tarafta yumurtamizi ve sutumuzu cirpiyoruz .Katladigimiz borekleri once yumurta karisimina sonra galeta ununa batirip kizartiyoruz...
Afiyet olsun