REVANi...

''Allahümme Salli Ala Seyyidina Muhammedin ve Ala A-li Seyyidina Muhammed!''
Rahman ve Rahim (Olan) Allah'ın adıyla..
1) Kadir gecesinin ne olduğunu sen bilir misin?
2) Kadir gecesi, bin aydan hayırlıdır.
3) O gecede, Rablerinin izniyle melekler ve Ruh (Cebrail), her iş için iner dururlar. 4) O gece, esenlik doludur. Ta fecrin doğuşuna kadar. [KADİR SURESİ] KADiR GECENiZ MÜBAREK OLSUN insallah Allah'im yapilan butun dualari katinda kabul eylesin!!
 

 REVANİ

  • 3 yumurta
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 3 kahve fincanı irmik
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı ayçiçek yağı
  • 1 bardak yoğurt
  • 1 paket vanilya,
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 limon kabuğu rendesi
Şerbeti için: 

2.5 bardak şeker  
4 bardak su 
ceyrek limon suyu

  • Yumurta ile şekeri krema kıvamına gelene dek çırpalım.
  • Sıvıyağı, yoğurdu ekleyip çırpalım.
  • En son irmiği, unu kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip tahta kaşıkla karıstırdıktan sonra yağlanmış kalıbımıza döküp 175 derecelik ısınmış fırında pişirelim.
  • Revanimiz soğuyunca şerbeti hazırlayalım. Revani soguk, şerbet sıcak olacak.
  • Tencereye şekeri, suyu ve limon suyunu karıştırıp kaynatalım. 5 dakika kaynadıktan sonra revanimizin üstüne kepçe kepçe dökelim. Revaniyi dilimler halinde keselim. Şerbetini daha iyi ve daha çabukcekmesi icin buzdolabina kaldirip dinlendirelim...


Yorumlar

Şirince Tatlar dedi ki…
harika görünüyor arkadaşım..ellerine sağlık çok beğendim valla..ballı ballı mis gibi:)))
hanimeli21 dedi ki…
Gecmis bayramin mubarek olsun canim, Turkiye ye de gitmis gelmissin ben gidemedim bu sene cok zor gececek.
Revani cok guzel gorunuyor cok ozledim , Ramazan da iki kez yaptim ama yiyemedim, rejimde oldugum icin.
Kendine iyi bak canim.
Limon çiçekleri dedi ki…
Revani!En sevdiğim tatlılardan biri.ellerinize sağlık.bu arada blogunuz çok hoş ve samimi.sizi tanıdığıma memnun oldum.