PATATESLi SARMA BÖREK..

Hayirli cumalar arkadaslarim.
Gecen gun ev yufkasiyla yaptigim boregimle geldimm buyurmazmisinizz?:)



Malzemeler

  • 2 adet yufka (kisi sayisina gore degisir)
  • 6-7 orta boy patates
  • 1 orta boy sogan
  • 5-6 dal taze sogan
  • 2 yemek kasigi salca
  • ve cesitli baharatlar karabiber,pul biber,7 cesit karisik baharat ben karisik baharati cok yakistiriyorum patatese tavsiye edilir:)
  • tuz

Yufkayi yumusatmak icin

  • 1 yumurta
  • 1 cay bardagi sut
  • yarim cay bardagi siviyag

Haslanan patateslerimizi bir catal yardimiyla ezelim.

Üzerine ince ince dogradigimiz soganlari salcayla birlikte kavurup ekleyelim.

Ardindan ince ince kiydigimiz taze soganlari ve baharatlariyla birlikte ekleyip karistiralim.

Birinci yufkamizi acalim uzerine 1 yumurta,1 cay bardagi sut ve yarim cay bardagi sivi yag ekleyerek hazirladigimiz sosu yufkamizin heryerine fazlaca islatmadan surelim.

Patteslerimizi yufkanin heryerine gelecek sekilde koyduktan sonra yufkamizi rulo seklinde sarmaya baslayalim ortasina gelince ortadan keselim ve sardigimiz ruloyu ice katlayarak yuvarlak yuva haline getirelim.Kestigimiz kalan yufkayla diger yufkayida sekilde yaptiktan sonra yagladigimiz firin tepsisine yerlestirip yufkalarin icersine surdugumuz sosumuzdan uzerlerinede surerek 180°lik isitilmis firinda kizarana kadar pisirelim.

Yorumlar

TATESAL dedi ki…
Canım börek çok nefis görünüyor...Bitmediyse bende geleyim bugün ama bitmiştir...Ben bir kahve içip dönerim sen fincanları çıkar....Sevgiler....
Banu dedi ki…
Bu aralar canim nasil borek istiyor anlatamam..Valla sende gorunce dahada istedi...Ellerine saglik canim...
aleyna dedi ki…
tatlım buyurdum bile.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.
Pembe Tatlar dedi ki…
Amanın bu ne güzel tabak bu ne hoş bir sunum karnım acıktı :)))
Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor bi yazıyor bi bakıyorum:)))
Hayırlı cumalar
Şengülce dedi ki…
Ben hemen buyurdum annem böreğe dayanamam birde hazır tabakta servis dururmuyum ellerine sağlık kızım
Hayırlı Cumalar..
mutfaktakizaman dedi ki…
Arkadaslarimm cok tesekur ederim yorumlariniz icin siz buyrun ben cayimi kahvemi hazirlayayim, buyrun buyrun;)) bitse bile yaparim sizin icin nolcak canimm,siz gelin yeter:))

sevgilerr
Unknown dedi ki…
HAMUR İŞİNİ BMREKLERİ ÇOK SEVİYORUM ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
HAYIRLI CUMALAR..
renklipastalar dedi ki…
patatesi kim sevmez ki. En azından ben patesli herşeyi çok severim. Ellerine sağlık canım.
Hayırlı cumalar ve güzel bir hafta sonu geçirmeni diliyorum inşallah. Bu arada mübarek 3 aylara girdik. Umarım hepimiz için hayırlı olur.
HADİYE dedi ki…
Merhaba,

Hazır yufkalar cankurtaran gibi yetişiyor benimde imdadıma.Genelde çokca alıp hazırlayığ buzluğa atıyorum.Sonrasında gerekdikçe çıkarıp pırınlamak kalıyor.Bende patatesi çok yakıştırıyorum böreklere.Ellerinize sağlık.

Sevgiler*
Unknown dedi ki…
ellerıne sağlık börek harıka olmus yanınada bır çay demledınmı harıka valla...Afiyet olsunarkadasım sevgıler...
KandilSimidi dedi ki…
iç harcı değişikmiş ellerinize sağlık güzel görünüyor:)
hanife dedi ki…
eline sağlık canımcım afiyet şifa olsun
FİLİZ'CE dedi ki…
ayy çok güzel bir sunum,börek de enfes gözüküyor..ellerine sağlık cnm.sevgiler.
KİZHATCE dedi ki…
canımmm seni ihmal etmişim affet:( daha sık uğrayacağım..ziyaretine ve yorumlarına tşkler...ellerine sağlık börek çok iştah açıcı görünüyor bir parça aldım bile :)kocamannn öpüyorum seni ve oğluşunu...
Narince dedi ki…
Senin de kandilin kutlu olsun sevgili Huriye. Mutlu bir hafta sonu dilerim.
Olsa da yesek. Çok gğzel olmuş.
Tam beş çayına uygun bir tarif.
Ellerinize sağlık
Bu arada sitemde hediyeli bir yarışma başladı
Katılırsanız seviniriz
Ayrıntılı bilgi için http://www.lezzetibol.com/yeni-yarisma-basladi.html

Sevgiler
http://www.lezzetibol.com
e.esma.albayrak dedi ki…
kahvaltıda ne güzel gider o börek yanındakilerle sunum harika olmuş zaten
ellerine sağlık sevgiler...
made in funda dedi ki…
süper olmuş canım süper..ellerine sağlık.ben de hakkımı aldım..sağolasın..size de afiyetler olsun..
Unknown dedi ki…
Ellerine sağlık patatesin her çeşidini çok severim böreğine de bayılırım ellerine sağlık
Bayılırım hemde patatesli off tam benlik bu börek muhteşemm ellerine sağlık hayatım..çook öpüyorum mutlu haftalar..
Canım benim alınmam merak etme sen:)) izin telaşı başladı gurbetçilerde bende yakında ara vericem..kolay gelsin sana çok öpüyorum
Baharcicegi dedi ki…
Gül böregin nefis olmus,tabaktaki sunumuda cok istah acici eline saglik
türkiyeye izine gidecekmisin
sevgiler
kizhatce dedi ki…
sağlıkla gelip ,mutlu olarak dönersin evine inş,kocaman öpüyorum ikinizi de:)
Unknown dedi ki…
Canım harika olmuş böreğin sunumun her zamanki gibi şahane bayılıyorum senin sunumuna
Bende evdeyim canım netim yok cafeye eleman aldık geldikçe ekliyorum artık deneyimlerimi
Bende bir dilim alıyorum böreğinden
ellerine sağlık canım...

Güzel bir tatil geçirmeni diliyor ve öpüyorum canım..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firinda tepsi kebabi