PATATES KÖFTESi

MALZEMELER
  • 7-8 orta boy patates
  • 1,5 su bardagi ince bulgur
  • 1 orta boy sogan
  • yarim demet maydanoz
  • 4-5 dal taze sogan
  • 2 yemek kasigi salca
  • yarim cay bardagindan biraz fazla sivi yag
  • pulbiber,tuz

ilk olarak patateslerimizi haslamaya birakalim .1,5 su bardagi bulgurumuzun uzerine hafif su gececek sekilde kaynar su ilave edelim ve agzini kapatip dinlenmeye birakalim(sismesi icin)Haslanan patateslerimizi soyduktan sonra pure aparatiyla veya catalla iyice ezelim uzerine dinlenmeye biraktigimiz bulgurunu ilave edelim.yan tarafta ince ince kiydigimiz kuru sogani siviyagimizla kavuralim ve 2 yemek kasigi salcamizi ekleyelim bu karisimi patates ve bulgurun uzerine dokelim ve iyice yoguralim(dikkat eliniz yanabilir;)yogrulan koftemizin uzerine ince ince kiydigimiz maydanoz ve taze soganimizida ekledikten sonra tuzunu,pulbiberini istege bagli cesitli baharatlarini ekledikten sonra bir kere daha yogurduktan sonra, marulla susledigimiz tepsiye veya tabaga elimizle sikalim veya yuvarlak yapalim nasil arzu ederseniz uzerinede bol limon dilimleriyle susledikten sonraa kofteler hazirr...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
canım, ellerine sağlık ben bayılıyorum buna yaaa tabağıyla alsam olurmu bol limon ve marulla nefis oluyo.sevgiler
Pembe Tatlar dedi ki…
Aman ne de güzel gözüküyor canım ellerine sağlık:))
made in funda dedi ki…
nefis bir köfte olmuş.eline sağlık canısı..anneler günün de kutlu olsun.sıcacık sevgilerrrrrr.
hanimeli21 dedi ki…
Ben de patates koftesini fransizca kursu aldigim okuluma goturmustum , begenilmez saniyordum ama megersem fransizlar sadece onu bekliyorlarmis herhalde, o gun bu gundur fransizlarla ilgili bir sey olunca patates koftesi veya mercimek koftesi yapiyorum.
Ellerine saglik.Gorusmek dilegiyle ;)))
renklipastalar dedi ki…
Mercimekli köfteyi kim sevmez. Bizde de sık sık yapılır. Ellerine sağlık. Sabah sabah canım çekti.

Anneler günün kutlu olsun canım. Güzel bir pazar geçirmen dileğiyle.
Betül MUTFAKTA dedi ki…
Canim ellerine saglik harika olmuslar. En çok sevdigim köfte çesitidir patatesli köfte.. Nasil canim çekti su an :))
TATESAL dedi ki…
Nasıl canım istedi şimdi,,,bayıldım bu köftelere,ellerine sağlık...Aldım tarifini....
harika görünüyor açmalar gelde beni ye diyoo ondan bu kilolarrr ondan :)

İzleme listeme aldım seni bundan sonra takibimdesin yiyecekler nefiss :) Sevgiler
Unknown dedi ki…
Ben denedim, harika ustu bisey.. mercimekli kofte biraz daha agir bu hafif.... emeginize saglik....