MERCiMEK KÖFTESi

Genelde bilmeyen yoktur fakat bende kendi yaptigim sekilde yazayim dedim pekde farkli sayilmaz..Ben cok seviyorum cayla birlikte cok guzel gidiyor vallah;))mercimek cocuklar icin inanilmaz dogal vitamin deposu.Ahh bide benim oglusum yese...
MALZEMELER
  • 2 su bardagi mercimek
  • 1 su bardagi ince bulgur(koftelik)
  • yarim demet maydanoz
  • 3-4 dal yesil sogan
  • 1 orta boy kuru sogan
  • 2 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 yemek kasigi biber salcasi
  • tuz
  • mercimekleri haslamak icin yaslasik 3-3,5 su bardagi su
  • 5 yemek kasigi siviyag(soganlarimizi kavurmak icin)

3-3,5 su bardagi suyumuzun icersine yikadigimiz mercimekleri koyup haslamaya birakalim.Mercimekler pistikten sonra icersine yine yikamis oldugumuz 1 su bardagi bulgurumuzu ekleyip guzelce karistirdiktan sonra tenceremizin kapagini kapatim dinlenmeye birakiyoruz (bulgurlarimizin sismesi icin)

Daha sonra ince ince kiydigimiz kuru soganimizi 5 yemek kasigi kadar sivi yagda kavuruyoruz uzerine salcamizida ekledikten sonra kavrulan sogan ve salcamizi mercimeklerimizin uzerine ekliyoruz.Biraz sogumasini bekledikten sonra iyice yoguruyoruz arkasindan tuzunu,ince ince kiydigimiz yesil sogan ve maydanozumuzada ekledikten sonra istedigimiz sekilde sikarak veya yuvarlayarak tabanina marul yerlestirdigimiz tabaga diziyoruz uzrine de limon dilimleri koyarak servis ediyoruzzz!!!

Yorumlar

hanife dedi ki…
çok iştah açıcı görünüyor eline sağlık
Doyumluk.... dedi ki…
Bende çok seviyorum.Çok sık yaparım.Çocuklar nedense bulgurlu şeyleri sevmiyorlar.Benim oğlumda yemiyor.eline sağlık.
Betül MUTFAKTA dedi ki…
Her saniye her dakika yiyebilecegim bi köfte.. Çok severim.. Ellerine saglik canim :))
made in funda dedi ki…
çok severim ama çok.eline sağlık canım...
offf bende bayılırım neye bayılmıyorumki ben zaten:))) şahane görünüyor ellerine sağlık canımcım...öpüyorum

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firinda tepsi kebabi